czwartek, 3 sierpnia 2017

Vianek - Nawilżający szampon do włosów suchych i normalnych

Vianek - Nawilżający szampon do włosów suchych i normalnych
- opinia o produkcie


Dzisiaj coś z serii bardzo delikatnych myjadeł do włosów.  Nawilżający szampon do włosów suchych i normalnych Vianek, polskiej firmy Sylveco.

Szampon zamknięty został w białej butelce zamykanej na klik. Opakowanie stylowe, minimalistyczne, swoim kwiecistym nadrukiem mocno nawiązuje do natury i naturalnego składu. Szkoda jednak, że butelka nie jest przezroczysta - nie można w ten sposób ocenić zużycia produktu.


Szampon jest przezroczysty. Jego konsystencja jest bardziej żelowa a nawet lejąca. Łatwo przecieka przez dłonie, przez to jest też średnio wydajny. Zapach szamponu jest ładny, subtelny i delikatny - nie utrzymuje się jednak na włosach.

Cena : 21 zł
Pojemność : 300 ml
Dostępność : Internet, Apteki np. Doz



Co obiecuje producent? : 
Delikatny szampon do mycia włosów suchych i normalnych. Łagodnie oczyszcza, nie podrażniając skóry głowy. Zawiera kompleks składników o działaniu nawilżającym i ochronnym (m.in. glicerynę, panthenol, proteiny owsa), a także cenny olej z kiełków pszenicy, który regeneruje łuski włosów. Ekstrakt z korzenia mniszka odżywia i zatrzymuje wilgoć, dzięki czemu włosy po umyciu są gładkie, lśniące i elastyczne.



Skład :
Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Lauryl Glucoside, Glycerin, Taraxacum Officinale Root Extract, Panthenol, Glyceryl Laurate, Triticum Vulgare Germ Oil, Hydrolyzed Oats, Lactic Acid, Cyamopsis Tetragonoloba Gum, Glyceryl Oleate, Parfum, Sodium Benzoate.

W składzie szamponu znajdziemy nawilżającą glicerynę, pantenol - czyli pochodną witaminy B5 oraz składniki wymienione powyżej przez producenta.
Szampon nie zawiera SLS, SLES ani żadnych mocnych, drażniących detergentów myjących.


Moja opinia o produkcie :

Szampon rzeczywiście jest BARDZO DELIKATNY. Nie podrażnia skóry głowy, nie powoduje pieczenia, nie wysusza włosów. Delikatnie obchodzi się nawet z najbardziej porowatymi włosami. Delikatnie nawilża - lub inaczej : nie działa wysuszająco - jak np. większość dziecięcych szamponów użytych przez dorosłe osoby. 

Szampon Vianek niestety słabo się pieni i słabo domywa włosy z olejów. Aby dokładnie umyć głowę, czuję potrzebę by aplikować go dwu a nawet trzykrotnie. Co niestety w połączeniu z lejącą się konsystencją szamponu wpływa na jego niską wydajność. 

Jeśli chodzi o świeżość włosów - szampon jej nie przedłuża. Nie powoduje też, że włosy szybciej się przetłuszczają. Są dobrze odbite od nasady, puszyste, jednak według mnie trochę matowe.


Szampon stosunkowo sporo kosztuje a stosunek ceny do jego wydajności nie jest najlepszy. Szampony o pojemności 300 ml wystarczają mi średnio na 3 miesiące. Ten wystarcza na 1 miesiąc.

Szampon nie posiada SLS-ów ani większości niezdrowej chemii. Jest wolny od alergenów, sztucznych barwników, wysuszających alkoholi, pegów czy parabenów. Nie był testowany na zwierzętach. Może być stosowany przez wegan. Skład jest krótki - co również jest atutem tego produktu. Generalnie - produkt wart poznania przez każdą włosomaniaczkę lub po prostu osobę, która szuka czegoś delikatnego do mycia włosów. Ja chyba jednak liczyłam na jakieś większe "wow", może dlatego, że szampon z samej już nazwy wydawał się być ideałem dla moich suchych włosów.

Znacie ten szampon? Zainteresował Was?
Jak się u Was sprawdził?

10 komentarzy:

  1. Nie znam tego szamponu i o ile wszystko co piszesz bardzo mnie do niego zachęciło, o tyle informacja, że się nie pieni już mniej... Bardzo lubię pieniące się szampony, więc tym razem nie spróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki naprawdę bardzo, bardzo delikatny i niestety mało wydajny

      Usuń
  2. moja skóra głowy lubi naturalne szampony ale włosy nie, lubię sylveco i może kiedyś sięgnę po ten szampon ale też nie liczę na efekt wow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylveco nie miałam. Moje włosy nie znoszą szamponów dla dzieci. Ostatnio z takich delikatnych szamponów najlepszy jaki używałam to chyba był aloesowy Equilibry.

      Usuń
  3. Będzie się słabo pienił tak jak wszystkie naturalne kosmetyki kochana, ponieważ nie ma w sobie detergentów, które odpowiadają za pienienie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Kochana, niemniej jednak Czytelniczki często dopytują o ten szczegół.

      Usuń
  4. Skoro nie przedłuża świeżości to nie jest dla mnie :( A w sumie miałam na na niego ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam przetłuszczajace włosy , więc u mnie się nie sprawdzi. No i z szamponów wole jednak z Sylveco.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie szampony Vianka się nie sprawdziły a wylądowały w koszu. Powodowały przetłuszczenie skóry glowy a z tym nigdy nie mialam problemu. W dodatku wyszły mi bable na głowie.Jestem na któryś ze składników uczulona. Bo to samo stalo mi się ze skórą twarzy gdy posmarowalam się kilka razy kremem odżywczym z cykoria.Czy tez krem z lawenda Biolaven podobno to ta sama firma. Sylveco Biolaven i Vianka mijam z daleka bo to co tanie nie znaczy ze musi być dobre wole dołozyc do tego kremu masła czy szamponu ale mieć pewność że nie wyjdą mi syfy. Zupełnie inna skóra po takich kremach naturalnych co obecnie teraz kupuje juz po pierwszej aplikacji w porównaniu do takiego Vianka naprawdę oplaca sie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Z miłą chęcią zajrzę również do Was!
Jeśli obserwujesz mój blog-poinformuj mnie o tym, na pewno się odwdzięczę.
Serdecznie pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...